19 Şubat 2011 Cumartesi


Serra-Hastalik-Yumurta -Falan- Filan


Biryerlerde birileri yüksek sesle gölgeliyor gecenin sessizligini.Komsular yalniz degiller.Himm bir de yanimda uyuyan kücük ve hasta kuzunun ,annesinin balli kuzusunun nefesi var.

O kabul etmez hic hasta oldugunu ama uzun zamandir sipir sipir akmakta olan burun iki gün önce gözlerede haydi sizde dedi.Bebekliginden beri en hassas mevzumuz olan gözler gölgeli,kizarik,akintili ve bol capakli.Ama göz damlasini sikabilene askolsun.Yok anne, acimiyor anne,ben yapicam anne,istemiyorum anne derken iki gündür iki damla sikamadim gözüne.Kollari baglayip aglata aglata sikmam gerek ama o kadar biktim ki ben bu kuzunun inadindan artik isyana dayanacak gücüm yok.Sikmazsan sikma kizim.Sonra gecenin yarisi uyanip agla kizim.Biraz önce zar zor kaynamis temiz suyla sildim.Icine birkac damla siktim ilacindan artik neye yararsa.Aglaya aglaya uyudu tekrar,sabah gözler kapali uyanicak yine:(

Neredeyse 3 haftadir süregelen bir deri kizarikligimiz var birde.Ilk sanki sinek isirmis gibi ayaginda siskinlik ve kizarikliklarla basladi bir gece.Ertesi gün disari ciktik eldivenleri giydiricem bir baktim elleri, parmaklarinin arasi kipkirmizi sismis.Sonra yüzü, sonra boynu,vücudu.Biri geciyor biri basliyor.
Hastaneye gittik .Ne yedi , ne icti diye sordular.Dedik süt ve yumurta.Ama hergün yiyip iciyor bunlari zaten.Ne hergün yumurta mi?Doktorlar sok oldu .Oooo hergün yumurta cok zararli,kolestrolü cikar:))Iyi de bu cocuk baska birsey yemiyorki.Tek besini süt, sabahlari nadiren tamamini bitirdigi bir yumurta,yogurt corbasi,makarna ,pilav.He bir de brokoli.Ama hepsi sade olacak.Üzerine bir nane koyun corbanin icmez bu benim sevdigimden degil der.Neyse yumurta mevzuna baska birsey yemese bile yumurta haftada iki üc kez yeter diyerek noktayi koydular.(Tabii ben öyle düsünmüyorum)Uzatmadik hee heee dedik.Kizarikliklar normal dediler ,sorun yok ,olabilir kasinti icin bir ilac, ates cikarsa, nefes almada zorluk olursa hemen gelin.Eyvallah dedik.Birkac gun ilaci kullandik ama kasintisi yoktu aslinda.Sonra bu sisko kizarikliklar sekil degistirdi sadece kizarikliga dönüstü.Üzerini cikariyorum alni kipkirmizi oluyor,kolunu tutuyorum kizariyor,yüzünü yikiyor kizariyor ya da birdenbire kendiliginden olup birkac dakikada geciyor.Neyse bir hafta sonra hala degisiklik olmayinca kendimize bulduk bir cocuk doktoru gittik.Cocuklar vücutlarinda uzun süre bir virus tasirlarsa -mesela grip gibi- bu tip deri hassasiyetleri olabilirmis.Hersey normal,sorun yok haydi eyvallah dedik döndük.3, hafta bitmek üzere hala gecmeyince dün tekrar gittik doktora.Uzun sürebilir iyilesmesi belki 1 ayida gecer ,ama illaki gecer dedi.Sonra sirf bizim icimiz rahat etsin diye istegimiz üzerine alerji testi icin kan aldi.Serra doktorun odasina girer girmez aglamaya baslamis ,soyunmamakda direnmis olsa da kan alinmasina neredyse hic tepki göstermedi.Bir iki zirlayip sonra izledi.Beni arada sasirtiyor neyseki canim kizim:))
Sonuclari haftaya alacagiz,insallah iyi cikar.

Bu aksam da eve gelen misafirlerimizin oglu tarafindan bilegi ve eli isirilmis ,hasat edilmis durumda.Artik bu kücük velet nasil isiriyorsa isirdigi yerler sisip soyuluyor ve ne yazik ki Serrayi hic bos gecmiyor.Ne zaman biraraya gelseler bizim Serranin bir yandan sacini yolup bir yandan isiriyor.Serraya kendisinden kücük olmasina ragmen gerektiginde kendini kurtarmasi icin bi tane patlatmasi icin izin verdim:) Avucta kalan saclari icimi yakiyor, biz yetisene kadar olanlar oluyor bari kendini kurtarsin dedim.Ama yok benim kizin icinde yok.Bana vuruken pek rahat ama disarda vukuati yok simdilik.Hayirlisi bakalim.Kendini korumayida kendi yöntemleriyle ögrenir herhalde birgün.Yalniz büyüdügü icin pek cakmiyor bu islerden simdilik.

Bende pek vahsi oluyorum bazen.Serranin elini gördükce uyuz oluyorum.Ama cocuk iste bir de o kadar tatli ki sipa yüzü bi lokmacik zaten kizamiyorda insan bakinca böcük suratina.Ama iste ben de anneyim iste.Serranin cani yaninca vahsi bir kaplan oluveresim geliyor.Hoppp hopp diye durduruyorum kendimi ,kendi halletsin diye.Anneligin en zor hallerinden biri bu olsa gerek .Aman nesi kolayki zaten; sevmesi, koklamasi ,sarmasi olmasa cekilmez len bu annelik...

(Imla ,noktalama toptan dilbilgisi diyelim hatalari diz boyu biliyorum ,kusura kalmayin.Hem unutmusum hem de gece gece cok zor oluyor yahuu...)

4 yorum:

Selen dedi ki...

Çok geçmiş olsun Serracığa, hem ısırık hem de şu genel virüs müdür nedir onun için.. Şu göz kızarması, sulanması, çapaktan yapışması hep bizim büyük oğlanın da başına gelir. Ama damla damlatamayınca çok zor tabi üzüldüm şimdi bak. Nasıl beceriyorlar bilmiyorum böyle tuhaf hastalıkları bulup oluyorlar işte. Bir keresinde de bizim ufak oğlan karma aşıdan 15 gün sonra bölge bölge kızarmıştı aşının yan etkisi, döküntü yapmış dediler. Başka bir seferinde de su çiçeğinden daha büyükçe kırmızı kabarıklıklar oldu her tarafında gülcük hastalığı dediler. Ne kaşınıyordu ne de ateşi vardı. O da epey uzun sürdü 1 ayda falan ancak geçti.
Çocukların hasta olması daha çok yakıyor insanın canını. Bizim büyüklerse "Çocuğun hastalandığına yanmam huyu değiştiğine yanarım" derler. Artık her şekilde eziyeti bize yani. Sana da kolay gelsin Kittycim ... :(

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

geçemeyen bu cild kızarıkları kaşınıyor mu? Yumurta olduğu için değil, tek gıdaya fazla yüklenince, bu tür alerjik durumlar olabiliyor. Ürtiker deniyor. google'dan araştırıp aynısı olup olmadığını anlayabilirsin. Ben bir keresinde 1 kg karides yemiştim ve aynı dönemde hergün 1-2 çikolata yiyordum. 8 hafta sürdü ürtiker... çok geçmiş olsun.

KİTTY WU dedi ki...

Selen,cok sagol canim.Birkac gündür daha iyi neyseki Serra.Gözler iyilesti,kizarikliklar cok cok azaldi.Insallah hepten gececek bugün yarin.
Cocuklar hasta olmasin gercekten.Hem kiyamiyor insan onlara hem de büyüklerin dedigi gibi huyu degisiyor.Neyseki benim kuzu ayakta atlati bu dönemi.Yatip da kurtlari dinlerdirmeye hiccc niyeti yok:))

KİTTY WU dedi ki...

Zeynep,
tesekkürler önce.Serra aslinda pek öyle tek gidaya cok yüklenmis degil.Zaten yüklenmis olsa bu herhalde yumurta degil cikolata, seker ya da dondurma olurdu:))Bunlar disinda tüm gidalari minumum düzeyde tüketerek yasiyor,bunlariysa beni kandirabildigi kadar diyelim...Ürtiker olmadigi kanisina vardim arastirinca.Zaten yarin alerji testi sonuclanacak ve büyük bir ihtimalle doktorun dedigi gibi bir virusun varligi sebep bulunacak.
Sevgiler,tesekkürler yeniden...